Wat is Janzu?

Lichaamswerk in het water brengt een diepe relaxatie en meditatie teweeg. Er bestaan verschillende stromingen* binnen het lichaamswerk in het water, elk met zijn typerende ritmes, uitgangspunten, bewegingen en houdingen. Karen is gespecialiseerd in ATMA® Janzu en verrijkt haar sessies ook met extra specialisaties en invloeden.

Een sessie wordt individueel (één-op-één) aangeboden via zachte, uitgestrekte, langzame en ritmische bewegingen in warm water. De ontvanger wordt uitgenodigd om niets te doen en zich te laten begeleiden. De specifieke bewegingen, zorgen voor bewustzijn van eigen ademhaling en verleggen de focus naar vernieuwende fysische en psychische sensaties.

De sessies Janzu worden aangeboden in een verwarmd zwembad met een temperatuur tussen 32°C en 35°C. Het warme water faciliteert de onbewuste relaxatie van de spieren, zorgt voor een diepe ontspanning en een rustgevende gewichtloosheid.

* zoals Watsu®, Water Dance®, Healing Dance®, Jahara®,...

Tijdens de sessie word je uitgenodigd om niets te doen, je gedachten los te laten en je te laten begeleiden/drijven in het water.

Vaak voorkomende voordelen zijn:

  • Verbeteren van de slaap
  • Loslaten van gedachtestromen
  • Diepe ontspanning van de spieren
    en verzachten van spierpijn
  • Ervaren van meditatie – relaxatie – rust
  • Leren openstaan voor het ontvangen van fysisch contact
  • Verwerken van psychische kwetsuren
  • Controle durven loslaten
  • Leren luisteren naar ons lichaam en onze behoeften
  • Overwinnen van angsten in/met water
  • Opnieuw (levens)energie voelen stromen
  • Bewustwording van de ademhaling

Hoe is de opbouw van een sessie?


Voorbereiding
:
10 minuten
Sessie: 40 minuten 
Afronding: 10 minuten 

Indien er een sessie voor twee personen wordt geboekt,
worden de sessies gelijktijdig, doch individueel, aangeboden.

Hoe bereid ik mij voor op een sessie?

Eten & drinken Eet en drink twee uur voor de sessie niet (of iets licht)
Toiletbezoek Ga voor de sessie best nog eens langs het toilet
Tijd Neem voldoende tijd voor jezelf; zowel voor als na de sessie (minimum één uur)
Zwemkledij Doe geschikte badkledij aan: zwembroek, badpak of bikini. Leg idealiter een badjas klaar. Ik kan jou een zwemshirt aanbieden, dat jou thermisch extra kan ondersteunen (zwembad Aquakine).

De ontvanger kan tijdens een sessie uitgenodigd worden tot bewegingen onder water.
Dit brengt een verruimende ervaring teweeg.
Deze bewegingen zijn afgestemd op jouw ademhaling en duren maar enkele seconden.